Záměrné okrádání zákazníků nebo jen „nedbalost“?

Že cena za zboží, uvedená na regále není stejná, jako cena na Vašem účtu? Pak jste asi byli (omylem) okradeni…

Kouzla s cenovkami neberou konce. Od orientační ceny, přes „promo“ ceny, “zlevněné ceny “ (dražší než původně), až po ceny, kterými jste nalákáni ke koupi…a ve výsledku zaplatíte i 2x více. Jestli si toho všimnete nebo ne – to je sázka do loterie ze strany prodejce. Když si nevšimnete – Vaše chyba. Měli jste si to pohlídat.

Jako se to stalo o víkendu mě při nákupu barev - do dvou domácích tiskáren - v Electroworldu. Barvy samotné, kdo je kupujete-to víte, jsou opravdu drahé. Za cenu sady barev do soudobé tiskárny můžete pořídit tiskárnu zcela novou. Ovšem tady je první úskalí. Tiskárna obsahuje sice barvy, ale v poloviční nebo třetinovém objemu. Takže za pár dní si stejně jdete koupit nové náplně.

(A tady se sejdeme všichni. Buď jdete nakoupit  na internet a k ceně připlatíte „dopravu“, nebo koupíte tzv. „Refill kit“ a pokusíte se doplnit stávající cartridge náhradní barvou. Eventualitou je koupit již použité doplněné zásobníky barev. Ovšem není nad to, koupit originální nebo licenční verzi cartridge.)

Já se rozhodl koupit jednu z variant – „nová originál“ nebo „nová licenční“. Kupodivu nová originální barevná „náplň“ měla na „regálovce“ výbornou cenu. Logicky jsem se tedy rozhodl vzít originál. Projednou…

Ovšem jaké bylo mé překvapení, když účet u pokladny byl výrazně vyšší, než můj spočítaný „v hlavě“. Na dotaz mi mile slečna odpověděla, že to je cenou oné originální barvy od HP. Stojí prý 949,- Kč. To mě zarazilo, protože takovou cenu jsem nikde neviděl. Prý je to v pořádku, originální HP barvy JSOU drahé. Přesto – tvrdil jsem, že cena není správná a tak slečna zavolala kolegu, který se mnou došel k regálu, odkkud jsem barvu vzal. A skutečně, byla tam zcela jiná cena 489,- Kč. Reakce prodavače mě překvapila. „Regálovka“ je prý „nesprávná“.

Podotýkám, že identická barevná patrona v regále byla na dvou místech a OBĚ měly tutéž cenu. 489,- Kč. Prodavač konstatoval, že to je „chyba kolegy“, ale protože jsou SERIÓZNÍ, vyreklamují mi účtenku a vyplatí rozdíl v ceně mnou zaplacené a ceně „regálové“.  Po chvilce „úřadování“ jsem dostal vyplacený rozdíl ceny… Jen mě napadlo – byla to skutečně jen chyba nebo záměr?

P.S. Po zkušenostech bych řekl, že záměr. Taková zkouška pozornosti… nebo hlouposti.

Autor: Aleš Baloun | středa 18.5.2011 7:30 | karma článku: 21,86 | přečteno: 1287x